Какво е Get Online Week?
Стартиращата днес Европейска седмица „Седмица онлайн” (Get Online Week (GOW) е ежегодна кампания, целяща да насърчи и стимулира хората да използват технологиите и интернет с увереност и умения, които им позволяват да се възползват от възможностите онлайн.
История на Get Online Week
Европейската Get Online Week е вдъхновена от кампанията със същото име, провеждана от Онлайн Центровете на Великобритания (UK Online Centres) във Великобритания.
Телецентър Европа я разширява до европейско ниво, за да стимулира присъствието на нови потребители онлайн, като им помага да открият и ги насърчава да използват своите местни центрове за ИКТ обучение, което дава възможност на персонала да изгради доверие в хората, за да се премине към по-структурирано обучение. От своето начало през 2010 г., кампанията Get Online Week е достигнала повече от 900 000 европейци в повече от 20 000 учебни центрове в цяла Европа. Благодарение на кампанията, повече от 150 000 души са използвали интернет за първи път.
Сред най-ранните и най-върлите привърженици на Get Online Week е Telecentre.org Foundation, един от основателите на Телецентър Европа. Фондацията оказва подкрепа по различни начини, включително чрез ангажирането на глобалната общност, за да разшири Get Online Week и тя да се проведе и в други региони, като Африка и Близкия изток.
Защо имаме нужда от Get Online Week?
• 45% от населението на Европа има недостатъчно ниво на дигитални умения.
• 37% от работната сила в Европа има недостатъчно ниво на дигитални умения.
• 16% от европейците никога не са използвали интернет.
Фокусът през 2017 – Тази година фокусът на кампанията е върху цифрова трансформация за гражданите. В периода до 2 април европейците ще бъдат предизвикани да учат, да участват, да споделят и да създават чрез хиляди събития и дейности свързани с цифровата трансформация и нейните ефекти.
Хората и уменията, а не технологията, са най-важните части в пъзела на цифровата трансформация. Цифровият дебат поражда тревожност, неувереност и несигурност по отношение на бъдещето. Вместо да се съпротивляват на цифровата трансформация, хората и организациите трябва да се подготвят веднага и стратегически за набора от необходими умения, който постоянно ще се променя и развива.
Основни умения:
- Собствен начин на мислене;
- Планиране на успеха;
- Комуникация;
- Сътрудничество, социална чувствителност;
- Решаване на проблеми.
Как ще ги развием
Чрез кампанийни дейности, обучения и събития, посветени на следните теми:
• киберсигурност: използване на технологиите и интернет безопасно,за да управлявате своята (цифров) самоличност.
• Електронни услуги: да се научите да се справяте с различни електронни услуги (електронно правителство, електронното банкиране, електронно здравеопазване, електронна търговия).
• Заетост и предприемачество: да се научите на нови умения за работа и за стартиране на бизнес.
Ново в кампанията – I-LINC
През 2017 г., всички партньори на кампанията и заинтересованите страни ще използват платформата на I-LINC да споделят, да се свържат и да се учат един от друг. I-LINC е платформа на заинтересованите страни за дигитални умения за повишаване на пригодността за заетост и предприемачество, която ще домакинства седмицата, ще подпомага дейностите и публикува новини, текуща информация и резултати.
Очаквайте още новини!
Следващата тема: Какво е Интернет на нещата, какви технологии обединява и каква връзка има той с киберсигурността?
А ето и отговорите на „Теста”:
- Инициативата Get Online Week е:
А) Европейска
Б) На ООН
- За кой пореден път се провежда тя в този си формат?
А) 6
Б) 7
В) 8
- Какъв е в центърът на тазгодишната кампания:
А) Хората
Б) Новите технологии
В) Новите услуги